Teadmiste omandamine on palju lihtsam, kui neid on võimalus seostada koheselt ümbritseva keskkonnaga. Selleks ongi hea võimalus virtuaalreaalsuse kasutamine, mis on tehnoloogia, mille eesmärk on imiteerida päris või kujutletavat keskkonda ja inimese olekut sellese keskkonnas, et võimalduda selle keskkonnaga suhestuda, nagu tutvustavast videost selgus. Õppetöös saaks seda kindlasti kasutada. Näiteks saaks anda keemia ja füüsika tunnis igasuguseid praktilisi ülesandeid, mida õpilased saaksid läbi virtuaalreaalsuse katsetada. Bioloogias ja geograafias võimalus reisida ringi ja vaadata einevaid loomi, vulkaane, kivistisi, taimi jne ning minna ka mineviku radadele vaatama, et võrrelda, kuidas on muutunud maailm. Ühesõnaga on õpilastel võimalus reisida ringi ja avastada maailma. Matemaatikas saab kasutada erinevate ruumiliste kujundite ja tasandite õppimisel. Kokkuvõttes on võimalik peagu igas õppeaines virtuaalreaalsust kasutada. Usun, et tulevikus leiab virtuaalreaalsuse kasutamine üha enam teed koolidesse.
2) Asjade internetti tutvustav video:
Asjade internet, nagu videost selgus, on millegi sidumine füüsilises keskkonnas nii, et on võimalik saada andmeid interneti keskkonnast. Näiteks kehalise kasvatuse tunnis on võimalus õpetajal anda mingi vahemaa, mille õpilased peavad läbima, ja siis telefoni abil (sinna on eelnevalt vastav äpp allalaaetud) saab õpetaja kontrollida, kas õpilane ikka läbis selle vahemaa ning õpilane näeb tagasisidena, kui palju kaloreid kulutas, kui kaua läbis jne. Samuti saab kasutada asjade interneti robootikas.
Mina valisin veebitahvli rakenduseks keskkonna OpenBoard. Olen varasemalt distantsõppe perioodil antud keskkonda kasutanud, kuid katsetasin uuesti selles keskkonnas ülesannete lahendamist. Seega lahendasin 8. klassi ülesande teemal sarnased kolmnurgad ning esitasin õpilastele lahendused tunnis projektori abil tahvlile. Ekraanipilt minu katsetusest: Minu katsetused OpenBoardis. Kasutaksin veebitahvlit erinevate ülesannete lahendamisel ning see on hea variant ka siis, kui toimuvad e-õppepäeavad, kus õpetajad annavad tunde läbi veebi, siis on selle keskkonna abil hea õpilastele näiteks näidata erinevaid lahenduskäike. Veebitahvli kasutamine toetab õpitulemuste saavutamist, kuna selle abil on võimalik visualiseerida erinevaid ülesandeid ning arendada õpilastel ka digipädevust. Samuti on võimalik õpilastel lahendada ülesannet ning õpetaja saab kontrollida seda ülesannet koos teiste õpilastega. OpenBoard pakub võimalust kirjutamiseks, joonistamiseks, piltide lisamiseks, erinevate tausta...
Ekraanipilt Mihhaili õpimapist Õpimapis on kõik ettenähtud tööd kajastatud. Õpimapp näeb visuaalselt ilus välja ning õpimapi postitused on leitavad õppenädalate kaupa. Selleks, et lugejal oleks õpimapis lihtsam vastavat teemat leida, siis oleks hea, kui õppenädalate järel oleks ka teemad, kuna nii leiab lugeja huvipakkuva teema kiiremini üles. Teemasid on kajastatud põhjalikult ning postitustes on toodud rasvases kirjas esile õpimapi koostaja jaoks olulisem. Õpimapi postitustes on toodud välja, mida õpiti nendest teemadest ning toodud välja endapoolne arvamus infotehnoloogiliste vahendite kasutus võimalustest. Postitused on korrektse keelekasutuse ja viitamisega. Õpimappi on lisatud ilustreerimiseks mitmeid pilte ning enamik piltidele on lisatud selgitav tekst. Õpima pi kujundus on lugejasõbralik. Värvikasutus on hea ja joondus hea, valitud kirjastiil mugav lugemiseks. Retsensiooni postitused on süsteemselt esitatud ning teemad on selgelt eristatavad. Meeldib, et enne ...
Kommentaarid
Postita kommentaar